mandag 30. september 2013

Kombirommet

Her i huset må rommene kunne brukes til flere ting. Gjesterom/kontor/hobbyrom er et eksempel. Akkurat nå holder jeg på å endre litt i dette rommet. Vi har delt opp rommet ved hjelp av en stor bokhylle. Jeg håper at jeg i nær framtid vil kunne bygge på en bakvegg slik at romdelingen blir enda bedre.
Kontordel1

1.)Malerstolen ble tatt inn i varmen igjen og malt. Brukte maskeringsteip på sittedelen.

2.)Syskrinet/bordet fikk ny farge.

3.)Det illskrikende skymaskintrekket er dekket av en avklippet Ikeapose.

Fikk tipset av Nibjentene for ca et år siden.

4.)Hvit trelist med klips som holder orden på løsark

5.)Mbildet og luftbalongarket er selvlaget.

6.)Søppelbøtta er byttet ut med en korg fra Ikea.

7.) Lampeskjermer og malte hylleknekter fra Ikea. Stofftrekk til ledninger fra Stoff og Stil.

Kontortdel2
På den andre siden av bokhylla finnes dette. Her lagres madrasser og nesten alle husets dyner og puter.

Sovedel1
Gul lampe2

1.)Lampa er mormors gamle smijernslame som jeg *kremt* sparyet gul. Tror jeg vet sånn ca hva min kjære mor vil si.

2.)De store putene er nå merket med små skinnlapper slik at jeg sliper å sjekke alle putene når jeg er på jakt etter en dyne eller pute.

3.)Madrassene har fått grå laken i ulike nyanser for å gi en gradert effekt.

4.)Sist men ikke minst har jeg delvis kopiert “kobberspeil” med skinnbelte etter an-magritt.

 Tobi_29_09_2013_999_11

4 kommentarer:

  1. Elsker lampen som er spraya gul:-)

    SvarSlett
  2. Så stilig gul lampe❤️

    SvarSlett
  3. Den gule lampen var bare elsk!

    Herlig tirsdagskveld til deg og dine.
    Her har jeg endelig fått nok hode over vann til å sette meg ned å lese blogger - endelig! Såå kos å ta runden og lese og kose meg og da måtte jeg selvfølgelig innom søte deg!

    Stor klem

    SvarSlett
  4. Åh, for et fantastisk rom!! :) I morgen har jeg "fridag" og da vet jeg at jeg skal sette meg ned og kose meg med en kopp kaffe mens jeg ser mer på bloggen din - for her var det mye herlig inspirasjon å hente! Nydelige bilder og flott interiørstil. Legger deg til i blogglisten min og gleder meg til å følge deg videre :) Ja, så må jeg bare kommentere lampene i det øverste innlegget - fantastiske!

    Stor klem fra Lite hi, "snakkes" i morgen ;) Gjesp og god natt!

    SvarSlett